Over ons

Op 1 januari 2014 hebben we, Petra Stam en Els Lijesen, de Isis Mysterieschool officieel opgericht.
Ons boek ‘Isis en de 14 sleutels tot heelwording’ kwam in het voorjaar van 2014 uit bij A3 boeken, en de jaartraining, gebaseerd op het boek, startte ook in die tijd.

De mythe van Isis en Osiris is een prachtig zinnebeeld voor de zoektocht naar heelheid; daarom is dat het uitgangspunt van ons boek en de bijbehorende jaarcursus. Via de symboliek van deze mythe kun je geestelijke lagen aanboren en hierdoor een diep begrip ontwikkelen van de rijkdom van je innerlijke werelden. De mythe helpt je die verloren aspecten te her-inneren en te beseffen dat het goddelijke zich in alle verschijningsvormen bevindt, ook in jouzelf. Stap voor stap maak je je los van de oude manier van denken die gebaseerd is op angst, twijfel en verdeeldheid, en wek je de liefde in je hart die als fundament kan dienen voor een nieuw bewustzijn; het Horus-éénheidsbewustzijn.

De mysteriescholen in het Oude Egypte volgden de heelwordingsweg van Osiris en trainden hun leerlingen zich hun zielsenergie weer te herinneren, zich daardoor te laten leiden en tot eenheidsbewustzijn te komen. Isis gunt je een blik achter haar sluier. In het boek en de cursus krijg je veertien sleutels aangereikt, zodat jij stap voor stap dichter bij je ware Zelf komt, je hart kunt openen, het licht erin ziet en je eenheid met de Bron ervaart.

Petra Stam
heeft zich altijd aangetrokken gevoeld tot spiritualiteit, symboliek en mythologie. Tijdens haar werk als maatschappelijk werkster volgde ze de 5,5 jarige opleiding tot klassiek homeopaat en startte haar eigen praktijk in 2001. Na een intensieve cursus ‘tarot en intuïtietraining’ ging ze ook tarotconsulten en –cursussen geven. Een cursus en zelfstudie astrologie volgde. Tijdens spirituele coaching brengt ze al deze werkzaamheden samen.

Sinds 2010 draagt ze haar kennis uit als schrijfster:
-‘In het licht van de Maan – handboek symboliek, vieringen en bewustzijn’
-‘Pythia, de hogepriesteres – symboliek en mythologie in de tarot’
-Informatieve artikelen (o.a. astrologieblog iedere volle en nieuwe maan)
-Fantasyverhalen en sprookjes
-De ‘13 manen-Verjaarskalender’ (met onbewerkte, eigen foto’s)
-De sterrenpas

In al haar werkzaamheden gebruikt ze haar intuïtie, heldere vermogens, aardse en spirituele kennis. Tijdens haar consulten zijn zelfbewustzijn, eigenheid, heelwording, vrijheid, verbinding met de eigen bron en innerlijke kracht (met of zonder voorschrift) hoofddoelen.

Els Lijesen
had al jong een fascinatie voor mysterie en verbeelding. Na haar studie Nederlandse Taal- en Letterkunde is ze vijfentwintig jaar werkzaam als theatermaker. Maar spiritualiteit bleef roepen en zij verdiepte zich in yoga en sjamanisme, in reiki, werd Shambhala Healingmaster, deed een opleiding tot Licht-en Kristalmeester en tot medium. Ze richtte zeven jaar geleden een praktijk op, Huis van de Tehuti, waarin ze met behulp van haar sensitiviteit healings op lichamelijk, emotioneel en spiritueel gebied geeft. In workshops geeft ze cursisten de mogelijkheid zichzelf energetisch te helen en zich bewust te worden van hun mogelijkheden.

Heelworden en de connectie met de bron zijn essentieel voor haar. De behoefte aan expressie is ook belangrijk en daarom schrijft ze over mysterie en bewustwording. Naast ‘Isis en de 14 sleutels tot heelwording’ heeft ze een bijdrage geleverd aan ‘Heilige Bronnen in de Lage Landen’.